Limit Theory: En proceduralt genererad rymdsimulator
Limit Theory är ett öppet världsspel som erbjuder en proceduralt genererad rymdsimuleringsupplevelse. Spelet, som finansierades via Kickstarter 2012, syftade till att ge spelare en oändlig och dynamisk rymdmiljö där de kan utforska, handla och strida. Utvecklingen av spelet pågick fram till 2018 innan det tyvärr avbröts. Med en unik spelmotor byggd på C, Lua och OpenGL, lovade spelet att erbjuda en djup och interaktiv upplevelse.
Spelmekaniken i Limit Theory fokuserar på att skapa en stor och levande galax där varje spelare kan forma sin egen väg. Genom att kombinera element av rollspel och simulering, ger spelet användarna möjlighet att bygga och hantera sina egna rymdskepp, interagera med andra spelare och NPC:er, samt utforska en oändlig mängd stjärnsystem. Trots att spelet aldrig fullbordades, har det fått en trogen fanbas som fortfarande diskuterar dess potentiella framtid.